Comissió Menjador

A partir del CURS 2013-2014 L’AMPA COMENÇA A GESTIONAR EL CONTRACTE DE MENJADOR ESCOLAR

El curs 2013-2014 s’ha traspassat de l’escola a l’AMPA la gestió del contracte del servei menjador escolar, amb la Coperativa Donavol , així com el servei d’acollida i els casals d’estiu.

S’ha creat una comissió qure fa el seguiment del contracte i es reuneix amb Donavol un cop al mes.

Preu del menjador escolar

El preu màxim del menjador escolar el fixa el Departament d’Educació de Catalunya mitjançant una resolució que emet al final del curs anterior.

Decret de menjador escolar

És el decret que regula com ha de funcionar el servei de menjador i qui el pot gestionar. És de l’any 1996 i per tant està molt desactualitzat, pero l’administració no acaba d’aprovar un nou decret: Decret de menjador escolar.

Gestió del menjador escolar

Actualment hi ha molts models de gestió del menjador escolar, ja que el decret de l’any 1996 contempla que la gestió la port portar l’equip directiu, l’AMPA, ambdós o pot estar externalitzat perquè s’encarregui una empresa externa a l’escola.

La decisió de qui ha de gestionar el menjador escolar la pren el consell escolar de centre. Tant el pot gestionar directament el consell escolar de centre com l’AMPA de l’escola, el Consell Comarcal o l’Ajuntament. Això sí, aquesta decisió ha de ser autoritzada després pels Serveis Territorials d’Educació corresponents. El consell escolar de centre també ha d’aprovar el pla de funcionament d’aquest servei de menjador que també s’haurà de trametre als Serveis Territorials d’Educació corresponent. Un cop autoritzat, formarà part de la programació anual del centre educatiu.